Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

Reklamačný poriadok CITYREAL PLUS s.r.o.

IČO: 50 539 248
so sídlom: Nábrežná 99, Nové Zámky
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, odd.: Sro, vložka č.: 41774/N

(ďalej len "Realitná kancelária" alebo "RK")
 

1. Úvodné ustanovenia

Reklamačný poriadok upravuje podmienky, spôsob a miesto vybavovania reklamácií, ako aj vzájomné práva a povinnosti Realitnej kancelárie a klienta v rámci reklamačného konania. Každý klient (ďalej len „spotrebiteľ“) má právo uplatniť reklamáciu na poskytnutú službu.
 

2. Spôsob uplatnenia reklamácie

Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu:

  • Osobne: v ktorejkoľvek prevádzkarni RK alebo v sídle Realitnej kancelárie
  • Písomne: na adrese CITYREAL PLUS, s. r. o., Nábrežná 99, Nové Zámky, 940 02
     

3. Definícia reklamácie

Reklamácia je uplatnenie nároku spotrebiteľa na preverenie správnosti, kvality alebo rozsahu poskytovanej služby a/alebo uplatnenie zodpovednosti za vady služieb Realitnej kancelárie.

Za reklamáciu sa nepovažuje:

  • Sťažnosť spotrebiteľa, ktorá súvisí s neplnením alebo vadným plnením povinností tretej osoby.
  • Podnet spotrebiteľa na zlepšenie služieb Realitnej kancelárie.
  • Iná žiadosť, ktorej predmetom nie sú služby alebo činnosť Realitnej kancelárie.
     

4. Práva spotrebiteľa

Spotrebiteľ pri uplatnení reklamácie má práva podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka. Práva a povinnosti spotrebiteľa súvisiace s uplatnením a vybavením reklamácie upravuje zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
 

5. Postup pri vybavovaní reklamácie

  • Spotrebiteľ rozhodne, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka si uplatňuje.
  • Spotrebiteľ je povinný k reklamácii priložiť všetky dokumenty a dôkazy, ktoré preukazujú jeho tvrdenia.
  • Realitná kancelária určí spôsob vybavenia reklamácie bezodkladne. V zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje odborné posúdenie, vybaví reklamáciu do 30 dní.
     

6. Doba vybavenia reklamácie

  • Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa táto vybaví ihneď. V odôvodnených prípadoch môže trvať aj dlhšie, najviac však 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  • Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť.

Vybavením reklamácie sa rozumie:

  • Nápraava nedostatočne alebo vôbec neposkytnutej (časti) služby.
  • Vyplatenie primeranej zľavy zo sprostredkovateľskej odmeny (provízie).

Ak je reklamácia neoprávnená, Realitná kancelária ju zamietne.
 

7. Náklady spojené s vybavovaním reklamácie

Realitná kancelária znáša náklady spojené s vybavovaním reklamácie. Týmto nie je dotknutý nárok RK na náhradu preukázateľne vynaložených nákladov spojených s vybavovaním neoprávnenej reklamácie.
 

8. Potvrdenie o prijatí reklamácie

Pri uplatnení reklamácie vydá RK spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie (napr. e-mailom), RK doručí potvrdenie o prijatí reklamácie ihneď. Ak potvrdenie nie je možné doručiť ihneď, doručí ho bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
 

9. Doklad o vybavení reklamácie

RK o vybavení reklamácie vydá písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
 

Poučenie o alternatívnom riešení sporov

10. Právo spotrebiteľa na nápravu

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na RK (napr. e-mailom na adresu: xxx@xxx.sk) so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým RK vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že RK porušila jeho práva.
 

11. Alternatívne riešenie sporov

Ak RK odpovie na žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovedala do 30 dní, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
 

12. Príslušný subjekt pre alternatívne riešenie sporov

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, kde spotrebiteľ môže podať návrh na adrese:
Slovenská obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Prievozská 32, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27
Email: ars@soi.sk, adr@soi.sk

Ďalšie subjekty oprávnené na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sú uvedené v online zozname:
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov
 

13. Platforma na riešenie sporov online

Spotrebiteľ môže použiť platformu na riešenie sporov online:
Platforma na riešenie sporov online
 

14. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu

Návrh musí obsahovať:

  • Meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt.
  • Presné označenie Realitnej kancelárie.
  • Úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností.
  • Označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha.
  • Dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na RK so žiadosťou o nápravu.
  • Vyhlásenie, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov.

Návrh je dostupný online:
Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
 

15. Účinnosť

Tento reklamačný poriadok nahrádza predchádzajúci reklamačný poriadok a nadobúda účinnosť 1. 3. 2019.

Osoba poverená vybavovať reklamácie:
Krisztián Vámos
Email: office@cityrealplus.sk